کتابها
پیشنهادها
پدیدآورندگان
Toggle navigation
کتابها
پیشنهادها
پدیدآورندگان
تماس با ما
اخبار
همکاری با ما
فهرست کلی کتابها
کاتالوگ فصلی
کاتالوگ تصویری
اخبار و مقالات
تردید در نور
شعبده انقلاب؛ تبدیل جویبار به موج
از آصف بیات چه چیزی میآموزیم؟
تحلیل بیات از پسااسلامگرایی: درهمآمیختن ایمان و آزادی
همه میترسیم
زندگی روزمره و انقلاب
مککارتیسم به روایت میلر
جهش به پیشاسرمایهداری
شبح تنهایی
روایتی از تاریخ آزادی
راوی پردههای ناخواندۀ تاریخ
خودآگاهی برای لذت بردن
نخستین دموکراسی، پایانِ دموکراسی بود!
آزادی! جز تو چیزی مقدس نیست.
جستاری درباره درک هنر و فهم زیبایی
عاشقانهای از ساموئل تیلور
انسان چگونه به امید زنده است؟
سینما و سازوکارهایش
چطور با تضادهای درونی خود کنار بیاییم؟
مروری بر کتاب جریانهای پنهان خانوادگی
زندگینامهی قرن
داستان یکی از ما
تاریخ تکرار
نه به برتریجویی
کمدیِ شگفتانگیزِ میانسالگی
لذتِ نگاهکردن به یک زندگیِ معمولی
برملا شدن یک راز
نوشتن همچون گفتن
معرفی کتاب سوگ اثر مایکل چلبی
شاهکاری از باربارا کامینز؛ نابغه دیدهنشده انگلیسی در قرن بیستم
فقرا چگونه خیانت میکنند
نام نيك حذفشدني نيست
مفتون رؤیا
تماشا از سوراخ کلید اتاق آقای نویسنده
سوسن تسلیمی؛ زنی که جنگید و پیروز شد
زن هستیم اما برای خودمان
به نام میهن
برزخِ حسادت
رستگاری در ساعتِ مرگ
دنیای بدبختی
نگاهی به رمان شرم
نگاهی به رمان «بیداری» نوشتۀ کیت شوپن
قرنها بگذشت به قلم شمیم بهار
وقتی از خانه حرف میزنیم...
فیلمجستار، زیر ذرهبین
مژده به زنهای معمولی
مروری بر کتاب همه چیز دربارۀ خانه
تکرار تاریخ
زخمِ بیتاریخی
«سابو»خوانی در ایران
یک عاشقانه به سبک کُنراد
سوگوار تماموقت
وقتی که زندگی پیروز میشود
یک رمان جنایی درخشان!
ترس از توتالیتاریسم
سفری به دالانهای تاريک ذهن و زندگی کافکا
پوست فاشیسم، گوشت فاشیسم
انسان طراز نوین؛ هزار سال بعد
علیه مردسالاری
زیر تیغِ هر کجا
سعادت با غل و زنجیر به پای مردم
توهمِ آرمانشهر
شکستن تقدس انتظار میان خمیازۀ نویسنده
بالا و پایین جامعه
چریکه تارا؛ بانوی بازیگر
تسلیم نشده...
رنجِ بيداری
قبرها قاتلاند!
فردا چطور؟ شاید فردا!
ادبیاتِ تاریخساز
هنر در آغوش کشیدن رنجها
کابوسهای یهودا
کافکای ما
زنی در آستانه
جذابیت پنهان سینما
دوردستی چنین نزدیک
آشنا اما در وطن خویش غریب
چهره خانم بازیگر در جوانی
زنهای پشت پرده
هملت یکی از زیباترین اسرار ادبیات است.
بازخوانی سویۀ زنانۀ تاریخ
بازخوانی انسان در ساحت جامعهی بیگذشته
شخصيتهای اين رمان هميشه معاصرند.
آنچه خود داشت ز بيگانه طلب نكرد
رمان بزرگ فراموششده
معجزۀ ادبیات
بگذار تا انتقامم را از خودم بگیرم!
نوشتن با دوربین
درسهایی دربارۀ نوشتن
آواز سه نفره
زنی در میانه زیستن و ادبیات
شمیم بهار؛ دههی چهل و مشقهای دیگر
وقتی ادبیات تاریخ ساز میشود ...
مفهوم زندگی در مركز سیاست آينده
چیست سینما؟
عشقی به آبیِ زنبقهای سمّی مرداب
سخت انسان ماندن چون برانژه
عشق قربانی واقعیت
زيستن در سايۀ شوم فاشيسم
تاریخ تلخ
جهان کتابها
تاریخ سکوت
از «در» تا «خیابان کاتالین»
گذشتن مرگ بر جهان آندریاس پوم
عجایب المخلوقات
زنان به روایت اوریپید
برای نوشتن فیلمنامه همه وقت دارند!
چگونه عصیانگر شدم؟
اشاره کن، دوباره دیوانه میشوم.
تراژدی در عصر مدرن
بنبستهای اومانیسم لیبرال
رمانس شکسپیری
وحشتهای پنهان روزمرگی
تأملاتی دربارۀ درام
چگونه داستانها جهان را ساختند؟
یار در خانه
ظاهر به مثابۀ یک زندگی
زنازادۀ زمانِ خویش بودن
مدرنیته: گذر از مسیحیت، بازگشت به پاگانیسم
جهان داستانی شمیم بهار
سير رازآميز بودن به معروفبودن
دربارۀ شميم بهار
آخرین آدم در دنیای کرگدنها
در ستایشِ آدمهای معمولی
تنهایی و انزوا
کجا برم؟ آخه من جام کجاست؟
فروپاشی در سی قطعه
کمدی پول | نمایشنامه «چشم هایت را ببند و به انگلستان فکر کن»
با «کاپیتال» دم در خانه چه باید کرد؟
این «آدم» خیلی خسته است | تراژدی ویلی لومن
گذشته در مدد آینده
همهمهای موزون | مروری بر نمایشنامه «درخواست کار»
عشق من؛ عشق من؛ چرا رهایم کردی؟ | مرور نمایشنامه «سایکوسیس 4:48»
نویسنده نباید دروغ بگوید | گفتوگو با ماگدا سابو
گریختن از زندگی به سوی نوشتن
دری که سالها بر آن نکوبیده بودیم
انسان را در رنج آفریدیم و راه رهایی از آن را به او آموختیم
چگونه نیک در برابر نیک قرار میگیرد؟
ادیپ در روستایی در ایرلند
کسی از پیرزنها قصّه نخواهد گفت.
داستان خیانت و فاجعه
گذار از کلمه به کُنش با بالهای جنون
موج نو: یک افسانهی باشکوه و پراغراق
به سوی خلاقیت و کشف زیبایی
تاج پادشاهی ادبيات روی سر ويليام عزيز
پدران و پسران
در مه بخوان
قهرمانِ سرخورده از جنگ
روایت گمشده
رازهای مشترک
حسرتهای گذشته
تئاتر زندگی روزمره
اجراهای زنانۀ تئاتر مدرن
برای سفی اکسانن نوشتن، فرآیندی پژوهش محور است
مرگی که حرفش را میزدی
پیکار با سرنوشت
سیاهی برازندهی توست
دستهی جداافتادهها
حکایت خواندنی تشرف به جهان مدرن
مصاحبهای با آلیستر مکلاود
بازگشت برای مُردن
سفر و مسافران محکوم به شکستاند
در آستانهی غربتی خودمانی
تاریخنگاری دراماتیک
تئاترِ شگفتانگیز برندها
نظارت بر ناظران
ادبیات و رهایی
بازگشت بولانیو به ایران
درهای باز، درهای بسته
نوشدارو و زهر، ولفگانگ کؤپن: نویسندهای در جرگه طردشدگان
زمان، گناه، حافظه در رمانهای ولفگانگ کؤپن
بزرگترین ذکاوت تحسین نشدهی آمریکا
چگونگی بازنمایی شهرها در سینما
کؤپِن: وجدانِ بیدارِ کبوتران
یأس مجارستانی/ یادداشت سینتیا زارین بر رمان «در»
رویارویی با انسانیت بعد از فاشیسم جنگ/ دربارۀ «کبوتران روی چمن»
روایت فاجعه از نزدیکترین فاصله/ گفتوگو با اژدر انگشتری
بازرس تقدیم می کند
انتشار سومین چاپ نمایشنامهای که کین در دوران افسردگی حادش نوشت
چند پرده قتل
تسلیمشدگان: شاهدانی عینی
محمدرضا یگانهدوست درباره کتاب «موج نوی فرانسه»
شکلهای زندگی
زمرد و حمله ی بیژن الهی از کار الیوت رستان
بیژن الهی و آثارش؛ کارنامۀ ایام گذشته
تماشاخانهها را در میان قبرستانها بسازید!
از لوکاچ تا برسون زیر تیغ نقد سانتاگ
کارهای کراسناگوروف فقط به روسیه تعلق ندارند
نمایشنامههای اونیل تراژدی مدرن است