کتابها
پدیدآورندگان
Toggle navigation
کتابها
پدیدآورندگان
تماس با ما
اخبار
همکاری با ما
فروشگاه بیدگل
دانلود کاتالوگ
اخبار و مقالات
بازخوانی سویۀ زنانۀ تاریخ
بازخوانی انسان در ساحت جامعهی بیگذشته
شخصيتهای اين رمان هميشه معاصرند.
آنچه خود داشت ز بيگانه طلب نكرد
رمان بزرگ فراموششده
معجزۀ ادبیات
بگذار تا انتقامم را از خودم بگیرم!
نوشتن با دوربین
درسهایی دربارۀ نوشتن
آواز سه نفره
زنی در میانه زیستن و ادبیات
شمیم بهار؛ دههی چهل و مشقهای دیگر
وقتی ادبیات تاریخ ساز میشود ...
مفهوم زندگی در مركز سیاست آينده
چیست سینما؟
عشقی به آبیِ زنبقهای سمّی مرداب
سخت انسان ماندن چون برانژه
عشق قربانی واقعیت
زيستن در سايۀ شوم فاشيسم
تاریخ تلخ
جهان کتابها
تاریخ سکوت
از «در» تا «خیابان کاتالین»
گذشتن مرگ بر جهان آندریاس پوم
عجایب المخلوقات
زنان به روایت اوریپید
برای نوشتن فیلمنامه همه وقت دارند!
چگونه عصیانگر شدم؟
اشاره کن، دوباره دیوانه میشوم.
تراژدی در عصر مدرن
بنبستهای اومانیسم لیبرال
رمانس شکسپیری
وحشتهای پنهان روزمرگی
تأملاتی دربارۀ درام
چگونه داستانها جهان را ساختند؟
یار در خانه
ظاهر به مثابۀ یک زندگی
زنازادۀ زمانِ خویش بودن
مدرنیته: گذر از مسیحیت، بازگشت به پاگانیسم
جهان داستانی شمیم بهار
سير رازآميز بودن به معروفبودن
دربارۀ شميم بهار
آخرین آدم در دنیای کرگدنها
در ستایشِ آدمهای معمولی
تنهایی و انزوا
کجا برم؟ آخه من جام کجاست؟
فروپاشی در سی قطعه
کمدی پول | نمایشنامه «چشم هایت را ببند و به انگلستان فکر کن»
با «کاپیتال» دم در خانه چه باید کرد؟
این «آدم» خیلی خسته است | تراژدی ویلی لومن
گذشته در مدد آینده
همهمهای موزون | مروری بر نمایشنامه «درخواست کار»
عشق من؛ عشق من؛ چرا رهایم کردی؟ | مرور نمایشنامه «سایکوسیس 4:48»
نویسنده نباید دروغ بگوید | گفتوگو با ماگدا سابو
گریختن از زندگی به سوی نوشتن
دری که سالها بر آن نکوبیده بودیم
انسان را در رنج آفریدیم و راه رهایی از آن را به او آموختیم
چگونه نیک در برابر نیک قرار میگیرد؟
ادیپ در روستایی در ایرلند
کسی از پیرزنها قصّه نخواهد گفت.
داستان خیانت و فاجعه
گذار از کلمه به کُنش با بالهای جنون
موج نو: یک افسانهی باشکوه و پراغراق
به سوی خلاقیت و کشف زیبایی
تاج پادشاهی ادبيات روی سر ويليام عزيز
پدران و پسران
در مه بخوان
قهرمانِ سرخورده از جنگ
روایت گمشده
رازهای مشترک
حسرتهای گذشته
تئاتر زندگی روزمره
اجراهای زنانۀ تئاتر مدرن
برای سفی اکسانن نوشتن، فرآیندی پژوهش محور است
مرگی که حرفش را میزدی
پیکار با سرنوشت
سیاهی برازندهی توست
دستهی جداافتادهها
حکایت خواندنی تشرف به جهان مدرن
مصاحبهای با آلیستر مکلاود
بازگشت برای مُردن
سفر و مسافران محکوم به شکستاند
در آستانهی غربتی خودمانی
تاریخنگاری دراماتیک
تئاترِ شگفتانگیز برندها
نظارت بر ناظران
ادبیات و رهایی
بازگشت بولانیو به ایران
درهای باز، درهای بسته
نوشدارو و زهر، ولفگانگ کؤپن: نویسندهای در جرگه طردشدگان
زمان، گناه، حافظه در رمانهای ولفگانگ کؤپن
بزرگترین ذکاوت تحسین نشدهی آمریکا
چگونگی بازنمایی شهرها در سینما
کؤپِن: وجدانِ بیدارِ کبوتران
یأس مجارستانی/ یادداشت سینتیا زارین بر رمان «در»
رویارویی با انسانیت بعد از فاشیسم جنگ/ دربارۀ «کبوتران روی چمن»
روایت فاجعه از نزدیکترین فاصله/ گفتوگو با اژدر انگشتری
بازرس تقدیم می کند/ «شکار مرگ» نمایشنامهای است از آیرا لوین که سیدنی لومت هم براساس آن فیلمی ساخته است
انتشار سومین چاپ نمایشنامهای که کین در دوران افسردگی حادش نوشت
چند پرده قتل
تسلیمشدگان: شاهدانی عینی
محمدرضا یگانهدوست درباره کتاب «موج نوی فرانسه»
شکلهای زندگی
زمرد و حمله ی بیژن الهی از کار الیوت رستان
بیژن الهی و آثارش؛ کارنامۀ ایام گذشته
تماشاخانهها را در میان قبرستانها بسازید!
از لوکاچ تا برسون زیر تیغ نقد سانتاگ
کارهای کراسناگوروف فقط به روسیه تعلق ندارند
نمایشنامههای اونیل تراژدی مدرن است